Первый авиационный портал Беларуси.
  FAQFAQ  ПоискПоиск  ПользователиПользователи  ГруппыГруппы РегистрацияРегистрация ПрофильПрофиль  Войти и проверить личные сообщенияВойти и проверить личные сообщения  ВходВход 
  Главная портала | Авиа фото | Чат | Репортажи | Наши майки | Контакты | Страница памяти
Note for russian speaking members.
На страницу Пред.  1, 2, 3, 4  След.
 
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов Авиационный Форум Беларуси. -> English speaking forum.
Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
Tumian
www.byavia.net
<b>www.byavia.net</b>


Зарегистрирован: 28.11.2006
Сообщения: 1000
Откуда: UMGG

СообщениеДобавлено: 05 Янв 2007 20:19    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

But american aviation Tu-144 use undoubtedly.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Гость







СообщениеДобавлено: 05 Янв 2007 20:20    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Tumian писал(а):
Цитата:
So, what do you want to know about the aviation in USA?


I think that CRJ is able to replace old Tu-134. However possible it is to argue concerning safety.
Why american airline which did exploit an airplane to Belavia decided him to sell?


Many american airllines leased their fleet. So, lets say US Air leased new CRJ for 5 years, after term of the lease the company who own this aircraft will lease it to Belavia or some other company.
Вернуться к началу
pilotik
Гость






СообщениеДобавлено: 05 Янв 2007 20:24    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Tumian писал(а):
But american aviation Tu-144 use undoubtedly.

Not any former Soviet aircrafts were used by americans.
Also, TU-144 even a never fly to USA
Вернуться к началу
Tumian
www.byavia.net
<b>www.byavia.net</b>


Зарегистрирован: 28.11.2006
Сообщения: 1000
Откуда: UMGG

СообщениеДобавлено: 05 Янв 2007 20:25    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Цитата:
Many american airllines leased their fleet. So, lets say US Air leased new CRJ for 5 years, after term of the lease the company who own this aircraft will lease it to Belavia or some other company.


Many american airllines leased their fleet. So, lets say US Air leased new CRJ for 5 years, after term of the lease the company who own this aircraft will lease it to Belavia or some other company.

You the operating pilot? You flied on CRJ?
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Vizza
Авиатор III кл.
Авиатор III кл.


Зарегистрирован: 22.12.2006
Сообщения: 207
Откуда: Belarus

СообщениеДобавлено: 05 Янв 2007 20:25    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Nicki писал(а):
It's surprise for me that CRJ were used in US. Anyway it's a good idea. Fully agree safety. Just wonder if our pilots have enough skills to work on such type airplanes.


http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-crj-7309.htm - to help you =)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Tumian
www.byavia.net
<b>www.byavia.net</b>


Зарегистрирован: 28.11.2006
Сообщения: 1000
Откуда: UMGG

СообщениеДобавлено: 05 Янв 2007 20:26    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Цитата:
Also, TU-144 even a never fly to USA


You are mistaken. I shall prove it in the following message.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Tumian
www.byavia.net
<b>www.byavia.net</b>


Зарегистрирован: 28.11.2006
Сообщения: 1000
Откуда: UMGG

СообщениеДобавлено: 05 Янв 2007 20:30    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

By the way, with "American" "Ту-144" in due time there was simultaneously amusing and instructive history. According to Kretova, in the ninetieth years it has been sold to Americans for some millions dollars. They have done some flying on it any time, have removed from it all characteristics which them interested, and have then sold the plane to the private collector for the sum, is equal on 1 million dollars greater, than have paid for it.

http://www.evening-kazan.ru/article.asp?from=section&section_id=18&id=23591&artcount=248&artoffset=0&limit=20
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Vizza
Авиатор III кл.
Авиатор III кл.


Зарегистрирован: 22.12.2006
Сообщения: 207
Откуда: Belarus

СообщениеДобавлено: 05 Янв 2007 20:31    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Pilot писал(а):
Nicki писал(а):
I really want to know such thing.
Does some american airline company use our Tu154?

Laughing
You are funny!
No, no one.


However, Yankees do use IL-78. =)
http://www.tads-usa.com/index.php
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Tumian
www.byavia.net
<b>www.byavia.net</b>


Зарегистрирован: 28.11.2006
Сообщения: 1000
Откуда: UMGG

СообщениеДобавлено: 05 Янв 2007 20:35    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Here operating Russian-American Тu-144. For America it became the second.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Pilot
Гость






СообщениеДобавлено: 05 Янв 2007 23:23    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Tumian писал(а):
Here operating Russian-American Тu-144. For America it became the second.

This just a photo shop...
Вернуться к началу
Гость







СообщениеДобавлено: 05 Янв 2007 23:28    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Цитата:
This just a photo shop...


This just a photo shop by NASA Laughing Very Happy Laughing
http://www.nasa.gov/centers/dryden/history/pastprojects/TU-144/experiments.html
Вернуться к началу
Nicki
Инспектор
Инспектор


Зарегистрирован: 16.09.2006
Сообщения: 2083


СообщениеДобавлено: 06 Янв 2007 11:47    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Just interesting. how many 144s were built?
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Tumian
www.byavia.net
<b>www.byavia.net</b>


Зарегистрирован: 28.11.2006
Сообщения: 1000
Откуда: UMGG

СообщениеДобавлено: 08 Янв 2007 19:48    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

In all there was built a 17 flying and 4 for static tests.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Nicki
Инспектор
Инспектор


Зарегистрирован: 16.09.2006
Сообщения: 2083


СообщениеДобавлено: 09 Янв 2007 12:24    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

I think sooner or later people will come back to supersonic passanger planes. Right now our technology is not fully prepared. If they did fly in 70-80 years of 20th century they must fly by 70-80 of 21st.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Tumian
www.byavia.net
<b>www.byavia.net</b>


Зарегистрирован: 28.11.2006
Сообщения: 1000
Откуда: UMGG

СообщениеДобавлено: 09 Янв 2007 18:29    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

By the way. For example Yak-40, were sold and exploited Italians. Surprised
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Показать сообщения:   
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов Авиационный Форум Беларуси. -> English speaking forum. Часовой пояс: GMT + 3
На страницу Пред.  1, 2, 3, 4  След.
Страница 2 из 4

 
Перейти:  
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Booking.com
Belarus, 2006-2016